sobota, 20 sierpnia 2011

Danie Dnia.

Jak same zauważyłyście tematyka mojego bloga jest bardzo różna począwszy od garderoby, kuchni i design wnętrz. Ważne żeby był ciekawy i oczywiście dobrze zaprezentowany w postaci dobrych ujęć, które pomagają mi ćwiczyć, ćwiczyć, ćwiczyć zatrzymywanie chwil.
Pewnego deszczowego dnia naszła mnie ochota na...ogarnęłam się w pełni i zrobiłam coś co uwielbiam, a mianowicie - łososia. 
Jeszcze jak mieszkałam za granicą, moja znajoma Hayley, zdradziła mi przygotowanie gotowego mięsa z łososia w 2 minuty. Jak to możliwe? Bierzecie surowe mięso, nakładacie na nie trochę masła, posypujecie pieprzem, polewacie mlekiem, przykrywacie tzn. "rękawem do pieczenia" lub w ostateczności folia aluminiową i wkładacie na 2 minuty do mikrofali i gotowe. Łatwe, proste i w ekspresowym tempie zrobione.  

Ja powiedziałam sobie, że nie idę na łatwiznę i przygotowałam danie dnia porządnie, które znalazłam na stronie kwestia smaku. Nie ukrywam, że wymaga ono troszkę czasu, ponieważ danie trzeba doglądać w piekarniku, ale efekt jest niesamowity.
 I oto w ten sposób na moim talerzu zagościł łosoś z sosem bazyliowym i z chrupiącymi ziemniakami.


Składniki na 2-3 porcje:

ŁOSOŚ: 
- 3 filety z łososia po około 150-200 g,
- sól morska,
- 1 łyżeczka oliwy z oliwek

SOS BAZYLIOWY:
- 1-2 pęczki bazylii,
- 100 ml śmietany kremowej 30%,
- sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz,
- szczypta cukru,
- 1/2 łyżeczki soku z cytryny,
- 1 lub 2 ząbki czosnku,
- 100 ml gęstej śmietany 18%
- 1/3 szklanki listków mięty,
- 1 łyżeczka oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia 

DO PODANIA: chrupiące ziemniaki lub frytki wg uznania.

Przygotowanie sosu bazyliowego: oderwać listki bazylii i razem z miętą (jeśli używamy) włożyć do rondelka. Dodać śmietankę kremową i na małym ogniu zagotować. Odstawić z ognia i zmiksować. Doprawić solą, pieprzem, cukrem, sokiem z cytryny, dodać przepołowiony ząbek czosnku oraz oliwę z oliwek (jeśli używamy), a na koniec wymieszać z gęstą śmietaną. Przed podaniem podgrzać i w razie konieczności chwilę pogotować, gdyby sos był za rzadki, usunąć czosnek. 

Łosoś: Piekarnik nagrzać do 220 stopni. Filety oprószyć solą i posmarować oliwą. Do piekarnika włożyć blachę do pieczenia i nagrzewać ją przez około 10 minut. Na rozgrzanej blaszce położyć łososia skórką do dołu i piec przez 10 minut. Jeśli pieczemy jednocześnie chrupiące ziemniaki, łososia dodajemy na 10 minut przed końcem pieczenia.

Smacznego!
xxx 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś!