czwartek, 25 sierpnia 2011

Chocolate Muffins...yummy!!!

Wyczekiwany urlop w toku..dla niektórych to może tylko 6 dni, ale dla mnie aż 6 dni. W końcu mam czas na ogarnięcie domu, małe prace w ogrodzie, a przede wszystkim czas na fotografie, kuchcenie - wyszukiwanie potraw, poranne pogaduchy przy herbatce z sąsiadką na tarasie i czas na wypad z moim Boo. Nie zabrakło także czasu na małe blogowanie - mam w końcu czas na wykreowanie mojego nowego design bloga, które sklejam i dopasowuje od kilku dni. I oto efekty. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu, tak jak mi.

Parę dni temu znalazłam jeszcze czas na małe co nie co, o którym mój Boo mówił od kilku tygodni. Mowa o muffinkach z czekoladą na ciepło. Jak każda kuchara mam swoje wzloty i upadki w kuchni. Kiedyś próbowałam już tego przepisu ale dodałam za mało ciasta do foremek i wyrosły mini-muffinki. Tym razem postarałam się i w foremkach wyrosły piękne babeczki czekoladowe.


Składniki:
- 250 g mąki
- 20 g kakao
- 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia plus 1/4 łyżeczki sody
- 200 g czekolady 70%, pokrojonej na drobne kawałki
- 50 g białej czekolady, pokrojonej na małe kawałki
- szczypta cynamonu (opcjonalnie)
- 2 jajka
- 100 g cukru, najlepiej trzcinowego
- 250 ml kwaśnej śmietany lub zsiadłego mleka albo jogurtu

- 90 g masła, roztopionego

Mąkę wymieszać z kakao i proszkiem do pieczenia oraz sodą. Dodać obie czekolady i cynamon. W drugiej misce ubić jajka z cukrem, miksując dodać śmietanę i ostudzone masło. Połączyć masę z suchymi składnikami. Przelać do foremek. ( 12 papilotków ). 


 


Piec 20 minut w piekarniku nagrzanym do ok. 200 stopni C. Po upieczeniu zostawić muffinki w foremkach na kolejne 20-30 minut. Podawać lekko ciepłe.


Smacznego!
xxx 

5 komentarzy:

  1. looks delish!

    xoxo navy & orange
    navyandorange.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Design bloga bardzo ladny:)
    A muffinkowa to ja nie jestem za bardzo i jak robie to zazwyczaj bananowe ale moze w koncu sie skusze na inne. Twoje wygladaja rewelacyjnie.
    Pozdrawiam cieplo!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. taaaaaaaaaaaaak ! urlop ! :)
    mój już za 30 dni ! na 10 dni wyłączona z życia :)
    i raczej czasu na takie piekne pichcenie mieć nie będę ! :) ale będę tu zaglądać.

    xoxox <3 luv !

    OdpowiedzUsuń
  4. Chcę takie muffinki! :):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziewczyny dziękuję za komentarze;) a teraz nic innego nie pozostaje, tylko brać się do robienia tych smakowitości:) powodzenia i pochwalcie się jak wyszły:)
    czekam na wieści:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś!