sobota, 22 października 2011

Waniliowy Afrodyzjak...

Wanilie lubię pod każdą postacią. Tak jak czekolada, wanilia jest stałym składnikiem na liście mojego osobistego menu np. lody waniliowe, syrop waniliowy do białej herbaty czy do latte, likiery waniliowe, cukier waniliowy do bitej śmietany itd., oraz składnikiem wykorzystującym go np. do aromatycznej kąpieli, w postaci balsamu (!olejek waniliowy ma właściwości nawilżające i regenerujące oraz zapobiega starzeniu się skóry), czy kadzidełka pachnącego do pokoju.
Wanilia to meksykańska orchidea. Jedną z ciekawostek, którą wyczytałam jest to, że w królestwie Azteków kwiatem wanilii płacono niegdyś podatki. 
Druga mówi, że wanilia zakwita jedynie w nocy i musi być zapylona w ciągu kilku godzin.


                         
Receptur na zrobienie ekstraktu z wanilii znalazłam mnóstwo, które nie różnią się od siebie niczym jak tylko wielkością butelki. Ja do zrobienia ekstraktu użyłam:
- 2 lasek wanilii 
- 1 szklanki wódki (można również użyć brandy lub rumu; podobno z rumem ekstart będzie słodszy)

Do wódki wrzucamy przekrojone wzdłuż laski (strąki wanilii przeciąć wzdłuż na pół, ale nie do końca, końcówki pozostawić złączone) i zakręcamy butelkę. Odstawiamy w ciemne i chłodne miejsce (ale nie do lodówki) i co kilka dni kilka razy wstrząsamy butelką. Wanilia najlepsza jest po 2 miesiącach. Można ją długo przechowywać w chłodnym miejscu.
   

p.s. Candy nadal trwa!cieszę się, że w końcu przybyło paru nowych czytelników. Ogormnie mnie to cieszy i motywuję, do coraz lepszych ujęć i ciekawszych postów. Dziękuję za to i niebawem poznamy zwyciezcę....




Pozdrawiam Was ciepło w te jesienne wieczory,

xxx

2 komentarze:

  1. przyjemnie tu u Ciebie ;))pobędę troszkę, u mnie już się "waży" ekstrakt, bo jest nieoceniony w kuchennych zmaganiach ;))), a jak się dodać u Cibie do "obserwatorów" bo ni widzę na pasku bocznym;), fajnie bawisz się zdjęciami i kolorami ;))
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też lubuję się w owych smakach:)
    piękne fotografie:)
    dziękuję za udział w mojej zabawie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że jesteś!